سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آذر 1385 - Mahdi for All

خانه |صفحه ی مشخصات | پست الکترونیک

غیبت>علت غیبت>2- فلسفه ی غیبت

غیبت>علت غیبت:

2- فلسفه ی غیبت:

 

امام صادق(ع) فرمود : موضوع غیبت سرَى است از اسرار خداوند و غیبى است از غیوب الهى، چون خدا را حکیم مى دانیم باید اعتراف کنم که کارهایش از روى حکمت صادر مى شود گرچه تفصیلش براى ما مجهول باشد . (1)

از این حدیث به خوبى آشکار مى شود که علت و فلسفه اصلى غیبت، جزء اسرار الهى است و جز ائمه اطهار(ع) کسى نمى داند آن ها هم مأذون به بازگو کردن آن نبودند. ولى در پاره اى روایات (2)

بعضى از حکمت هاى آن بیان شده که به آن ها اشاره مى کنیم:

آزمایش و امتحان : امام موسى بن جعفر(ع) مى فرماید: براى صاحب الامر ناچار غیبتى خواهد بود، به طورى که گروهى از مؤمنین از عقیده بر مى گردند. خدا به وسیله غیبت، بندگانش را امتحان مى کند. (3)

2. بیعت نکردن با ستمکاران : على بن موسى الرضا(ع) فرمود: گویا شیعیانم را مى بینم که هنگام مرگ سومین فرزندم (4)

امام عسکرى (ع) در جست و جوى امام خود همه جا را مى گردند، اما او را نمى یابند. عرض کردم براى چه؟ فرمود: براى این که امامشان غایب مى شود. عرض کردم چرا غایب مى شود فرمود: براى این که وقتى با شمشیر قیام کرد، بیعت احدى در گردنش نباشد. (5)

3. نجات از قتل :زراره از امام باقر(ع) نقل مى کند که آن حضرت فرمود: قائم باید غایب شود، عرض کردم چرا؟ فرمود: از کشته شدن مى ترسد ... (6)

4. آمادگی پذیرش : براى تحقق یک انقلاب همه جانبه در سطح جهان، علاوه بر وجود رهبرى شایسته، آمادگى عمومى نیز لازم است.

 1. بحار الانوار ج 52 ص 91 .

2. بحار الانوار ج 52 باب علة الغیبة.

3. بحار الانوار ج 52 ص 113 .

4. بحار الانوار ج 51 ص 152 .

5. همان.

6. مهدى انقلابی بزرگ آیت الله مکارم شیرازى، ص 240 .


نوشته شده توسط سید حسین در شنبه 85/9/18 و ساعت 7:3 عصر | نظرات دیگران()
زیارت همسایه ی همیشگی

دیشب رفتم زیارت همسایه ی همیشگیم.

از بست طبرسی رفتم داخل آخه یه حال و هوای دیگه ای داره.

اول ورودی حرم جایی که بازرسی می کنن چه بویی می داد وای نگو دو تا خادم با اون لباسهای دراز و قشنگ وایستاده بودن رو مردم عطر و گلاب می پاشیدند اونم چه عطری عطر گل محمدی(ص) و عطر حرم

وای انگاری داری توی مدینه قدم میزنی انگار توی بهشتی...

همین جوری توی حال خودم بودم که یه هو خانم مسنی گفت: آقا سید بفرما.(آخه شال سبزمم که مادرم از کربلا واسم اورده بود انداخته بودم.)

 برگشتم دیدم تو دستش یه عالمه تسبیح با یه پلاستیک پر از نخود و کشمش بود. به زور می تونست نگهشون داره. به هر کی که رد می شد یه مشت نخود و کشمش با یه تسبیح می داد. منم یه مشت برداشتم و یه تسبیح بهم داد.

با خنده بهم گفت: آقا سید امشب باید شما عیدی بدی نه من.

منم تسبیحشو گذاشتم تو جیبم و مال خودم و دادم بهش و گفتم این سوغات کربلاست.

این کار و که کردم، تسبیح رو گرفت بوسید و به سر و صورتش کشید.

یه دفعه صداش بلند شد و شروع کرد به دعا کردن من. که ننه خدا خیرت بده، خدا عاقبت به خیرت کنه ...

همینجوری که می رفت سمت بقیه صداش بلند بلند می اومد که داره دعام می کنه.

بگذریم، اومدم داخل صحن سقّاخانه.

چه خبر بود. حرم کاملآ چراغانی شده بود. کبوتر هاش یه جا بند نمی شدن. از خوشحالی همش از این ور به اون ور بال بال می زدن، انگار می خواستن به همه خبر بدن که چه خبره. گنبد طلا که نگو، اصلآ احساس می کردی که یه جورایی امشب روشن تر و نورانی تر شده بود. مردم فوج، فوج آمده بودند. جلوی پنجره فولاد که اصلآ جای سوزن انداختن نبود.

انگاری هر چی زائر تو دنیا ست، این جا جمع شده.

چه حال و هوایی داشت حرم ... چه حال و هوایی داشتن زائرها... حس می کردی از در و دیوار یه بند می شنوی:

 امام رضا.

یکی داشت سلام نامه می خوند، یکی می گفت امام رضا مریض دارم، یکی می گفت امام رضا گرفتارم، یکی می گفت ... . خلاصه هر کی حاجتشو می خواست.

منم می خواستم بگم یا ضامن آهو شفاعتم کن، یا امام رضا منم مشکل دارم، منم ... . اما مگه منم مثل بقیه بودم، مگه رویی برام مونده بود. تو دلم غوغایی بود. میون اون همه زائر هاج و واج مونده بودم. مونده بودم چی بخوام، بگم آقا من مشکل دارم، من حاجت دارم، من... .

 اصلآ روم نمی شد بهش چیزی بگم.

اما قربون این همسایه ی کریم برم. وقتی می یای داخل صحن یه نگاه می کنی به گنبد طلایی رنگش، یه هو همه چی یادت می ره، از هر چی دنیا و دنیاییه غافل می شی، یه چیزی دلت رو آروم می کنه. یه حسّی بهت می گه هر جوری هستی بازم بیا در این خونه.

________________________________________________________

این هم یک کلیپ زیبا برای امام رضا (ع):

کلیک کنید.


نوشته شده توسط سید حسین در سه شنبه 85/9/14 و ساعت 11:34 عصر | نظرات دیگران()
تبریک
میلاد امام رضا(ع) مبارک باد
میلاد امام رضا(ع) مبارک باد

سالروز ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (علیه السلام) را به پیشگاه مقدس امام زمان (عجل الله تعالى فرجه الشریف) و امت اسلامى و شیعیان جهان تبریک عرض مى نماییم.

______________________________________________

اسعد الله ایامنا وایامکم ، ویشرفنا أن نقدم أزکى التهانی وأسمى التبریکات لمولانا صاحب العصر والزمان حجة بن الحسن العسکری (عجل الله تعالى فرجه الشریف) وللامة الاسلامیة وشیعة أهل البیت (علیهم السلام) بمناسبة ولادة الامام علی بن موسى الرضا (علیهما السلام( 

_______________________________________________

Congratulations to the Imam of the Time (a.s.) and the followers of Ahlulbayt (a.s.) on the auspicious occasion of the birth anniversary of Imam Reza (a.s.)


نوشته شده توسط سید حسین در سه شنبه 85/9/14 و ساعت 11:31 عصر | نظرات دیگران()
غیبت>علت غیبت>1- علت غیبت

غیبت>علت غیبت:

1- علت غیبت:

 

در نامه مبارک حضرت ولى عصر(ع) به شیخ مفید، علت غیبت و طولانى شدن آن چنین آمده است: فما یحسبنا عَنهُم الا ، ما یتصل بنا مما نکرهه و لا نوثره منهم (1)

باید بدانند که جز برخى رفتارهاى ناشایسته آنان که ناخوشایند ما است و ما آن عملکرد را زیبنده شیعیان نمى دانیم، عامل دیگرى ما را از آنان دور نمى دارد.

حقیقت این است که انبوهى از روایات به صراحت، بیان گر این است که تمام اعمال ما، در عصر هر امام و پیشوایى از پیشوایان معصوم در هفته دوبار، در روزهاى دوشنبه و پنج شنبه به امام راستین جامعه ارائه مى شود از این رو طبیعى است که امام نمى پسندد که شیعه او به راه انحراف و اشتباه و گناه آلوده شود و همین آلودگى به گناه است که توفیق تشرف را از آنان سلب و آنان را از افتخار دیدار محروم مى سازد.

در همان نامه حضرت به شیخ مفید آمده است که اگر پیروان و شیعیان ما- که خدا آنان را در فرمانبردارى خویش توفیق ارزانى شان دارد- به راستى در راه وفاى به عهد و پیمانى که بر دوش دارند، همدل و یک صدا بودند، هرگز سعادت دیدار ما از آنان به تأخیر نمى افتاد.

به راستى او غیبت نکرده است، ما غفلت کرده ایم. هر چه هست از ماست و باید علَت غیبت را در خویش و رفتارمان جستجو کنیم.

1. بحار الانوار ج 53 ص 176.


نوشته شده توسط سید حسین در پنج شنبه 85/9/9 و ساعت 12:28 عصر | نظرات دیگران()
تبریک

تاریخ چشم به راه فاطمه ای دیگر است. انتظار به سر می آید و شمیم دلنوازی، خانه خورشید را فرا می گیرد. خنکای حضور دوباره فاطمه (س) در فضای مدینه جاری می شود و کوثر فاطمی، جوشیدن میگیرد.آری فاطمه ای دیگر آمده است.

میلاد حضرت فاطمه معصومه مبارک
میلاد حضرت فاطمه معصومه مبارک

هر چند باران و کویر میانه ای ندارند اما این بار بر کویر قم باران رحمت می بارد.

میلاد با سعادت حضرت فاطمه ی معصومه (س) را به پیشگاه برادر گرامیش امام رضا (ع) و پدر گرامیش امام موسی کاظم (ع) و امام عصر حضرت مهدی (عج) و امت اسلامی و تمامی شیعیان تبریک عرض می کنیم.

______________________________________

أسعد الله أیامنا و أیامکم ، ویشرفنا أن نزف أزکى التهانی وأسمى التبریکات لمولانا صاحب العصر والزمان (عجل الله تعالى فرجه الشریف) و ولامام الکاظم و لامام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و للامة الاسلامیة و شیعة أهل البیت (علیهم السلام) بمناسبة ولادة بنت المام الکاظم (علیه السلام) و الاُخت الامام الرضا (علیه السلام)، فاطمة المعصومه (س).

______________________________________

Congratulations to all Muslim Ummah specially the Shias of Ahlulbayt (a.s.) on the auspicious occasion of the birth anniversary of Fatima al masoma (s.a.) the Imam Kazim s daughter and Imam Reza s sister.


نوشته شده توسط سید حسین در پنج شنبه 85/9/9 و ساعت 11:53 صبح | نظرات دیگران()
غیبت>زمینه سازی غیبت

غیبت>زمینه سازی غیبت

 

یکى از مهمترین ابعاد فعالیت هاى امام یازدهم (ع) آماده سازى جامعه ی شیعه براى غیبت آخرین حجت حق، حضرت بقیة الله الاعظم (عج) است .

این جهت، از زمان امام هادى (ع) به طور عملى شروع گردید. زیرا قسمت زیادى از عمر امام هادى و عسکرى (ع) در زندان و تحت مراقبت مى گذشت و ارتباط و ملاقات مسلمین و شیعیان با آن بزرگواران میسر نبود . و این خود شاید لطفى باطنى از جانب حق بود که شیعیان و مسلمانان به تدریج با غیبت حجت خدا و ندیدن او انس بگیرند و یک باره در اثر غیبت کلى امام وحشت نکنند و دین خود را حفظ نمایند .

علاوه بر این امام عسکرى (ع) تنها به عده اى خاص و قلیل از شیعیان و یا عده اى کم از دیگران به منظور اتمام حجت، فرزند خود امام مهدى (عج) را نشان مى دادند.

قسمت مهمى از این امر را امام (ع) با احادیث و فرمایش ها و نامه هاى خود محقق مى فرمود. از آنجا که بیان تفصیلى این مطلب مجال وسیعى مى خواهد در این جا به ذکر یک نامه از حضرت عسکرى (ع) در این زمینه اکتفا مى کنیم. این نامه را حضرت به ابوالحسن على بن الحسین بن بابویه قمى مرقوم فرمودند:

بر تو باد به صبر و انتظار فرج، چرا که پیامبر خدا(ص) فرمود: برترین اعمال امت من انتظار فرج است. پیوسته شیعیان ما در غم و اندوه خواهند بود تا فرزندم (مهدى) ظاهر شود. همو که پیامبر خدا وعده فرموده که زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد، همانگونه که پر از ظلم و جور شده باشد.

اى شیخ بزرگوار من خود صبر کن و تمام شیعیان مرا نیز امر به صبر در برابر سختى ها، مبارزات، شهادت ها و سایر مشکلات در راه خدا بنما چرا که زمین از آن خداست و حکومت آن را به بندگانى که خود بخواهد، خواهد داد و عاقبت از آن تقوى پیشگان است. سلام بر تو و همه شیعیان باد... (1)

این پیام امام یازدهم حضرت عسکرى (ع) به همه ماست: صبر و انتظار فرج صبر در مقابل ناملایمات و سختى هاى دوران غیبت و انتظار فرج امام عصر(ع)(2)

  1. مناقب ابن شهرآشوب، ج 4، ص 425.

2. نشریه موعود، شماره20 ص 14.


نوشته شده توسط سید حسین در دوشنبه 85/9/6 و ساعت 12:54 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آذر 1385 - Mahdi for All
سید حسین
انا عبدلله الضعیف الذلیل الحقیر المسکین المستکین..
لینک به وبلاگ
منوی اصلی
 RSS 
صفحه نخست
پست الکترونیک
صفحه ی مشخصات
خانگی سازی
ذخیره کردن صفحه
اضافه به علاقه مندیها
نوشته های پیشین

آمار وبلاگ
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
مجموع بازدیدها : 132132
پیوندهای روزانه
لینک دوستان
Mahdi for All در بلاگفا
Mahdi for All در میهن بلاگ
Mahdi for All در پرشن بلاگ
Mahdi for All در بلاگ اسکای
حریم یاس
از یک روحانی
« عـشقی »
اسلام بدون وهابیت
کتابهای الکترونیک رایگان برای شما
وبلاگ فارسی سامی یوسف
بازی بزرگان
پرسمان قرآن
ساحل افتاده
درد و دل با خدا
فصل انتظار
آدمک ها
ریحانه

لوگوی دوستان



خبر نامه
 
جستجو در وبلاگ
ParsiBlog.com پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ فارسی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن